Souhlasíte?

01 / 06

Rostlinné mléko už je k dostání skoro v každé kavárně.

Přeskočit

Souhlasíte?

02 / 06

Nabídka zeleninových pomazánek je už samozřejmostí ve všech obchodech.

Přeskočit

Souhlasíte?

03 / 06

Mám ve svém okolí alespoň jednoho člověka, který dává přednost rostlinné kuchyni.

Přeskočit

Souhlasíte?

04 / 06

Počet lidí s intolerancí nebo dokonce alergií na laktózu narůstá a ti jistě ocení nabídku rostlinných produktů jako alternativu.

Přeskočit

Souhlasíte?

05 / 06

Znám restauraci, kde podávají skvělé rostlinné jídlo.

Přeskočit

Souhlasíte?

06 / 06

Jáhly, červená čočka, chřest nebo ovesné vločky? Rostlinná kuchyně znamená tisíce možností!

Přeskočit

Jak se staví Zdravý svět v Globusu popisuje sortimentní manažer Michal Skala

Řetězcem s nejbohatší rostlinnou nabídkou se v roce 2020 stal Globus. A není divu. V jeho pobočkách totiž najdeme oddělení Zdravý svět, které je rostlinnými produkty přímo nabité. Veškerý sortiment je navíc přehledně označený a milovník rostlinné kuchyně tak hned ví, po čem může v regálu sáhnout. O oddělení Zdravý svět se v Globusu pečlivě stará Michal Skala, se kterým se podíváme na nejoblíbenější produkty, rostoucí poptávku i plány do budoucna.

Michale, v první řadě chci říct – díky za to, co děláte! Povězte kdy a proč vlastně Zdravý svět v Globusu vznikl?

V Globusu přemýšlíme nad sortimentem z pohledu zákazníka, abychom utvořili unikátní sortimentní světy.
Zdravý svět byl z počátku roku 2016 nápad mých kolegů v Globusu, kteří se na základě zpětné vazby našich zákazníků a analýz trendů propracovali k základnímu konceptu sortimentního světa.

S odstupem času nám počty zákazníků potvrzují správnost rozhodnutí prezentovat nabídku dle 8 atributů sortimentu mezi které patří vegan, vegetarián, bio, bez přidaného cukru atd. Tyto atributy uvádíme u každé položky v nabídce, aby se naši zákazníci snadno zorientovali v produktech a výběr byl i zábavný.

A jak zařazování nových rostlinných produktů probíhá? Tzn. kde novinky vyhledáváte a jak proces vypadá?

Výběr sortimentu je pro mě jedna z nejzajímavějších částí mé práce, protože jídlo miluji a rád zkouším nové produkty, které si sám vyhledám na festivalech, v zahraničních obchodech, na instagramu a tím nejlepším zdrojem tipů jsou přátelé a kolegové.
Dobrý produkt je pouze část výběru sortimentu, dále je třeba dohodnout s výrobcem praktickou stránku spolupráce pro zajištění kvality a kontinuity dodávek výrobků. Většinou je Globus první velký partner pro nové výrobce typu start up a ze spolupráce se můžou naučit zajímavé věci obě strany. Uvedení nové značky produktů do nabídky Zdravého světa jsme zvládli dokonce i během jednoho měsíce, bylo to díky vzájemnému pochopení jak naše společnosti fungují a společné víře ve smysl naší práce.

Liší se nějak poptávka po rostlinných produktech v jednotlivých městech?

Zde fungují obecné principy. Ve větších městech je více lidí, kteří sledují trendy a rádi zkouší novinky. Avšak Globus umí cíleně informovat své zákazníky o nabídce Zdravého světa pomocí zákaznického Globus Bonus programu a tím nastartovat poptávku v celé síti prodejen.

Zákazníci se v našem programu mohou registrovat a dle svých nákupních preferencí následně dostanou relevantní nabídku novinek, nebo odměny za jejich nákupy.

Mohl byste prozradit, jaké rostlinné produkty ze sortimentu Zdravý svět jsou nejžádanější?

V sortimentu máme stálice, které si zákazníci zařadili na pravidelné nákupní seznamy. Nejžádanější kategorie produktu správně odráží výsledky z vaší ankety Rostlinný řetězec roku. Velice populární jsou položky pro veggie grilování, zde jsme letos nabídku rozšiřovali.

Máte mezi nimi své oblíbené?

Mezi má oblíbená jídla patří overnight mixy, kdy si do sklenice, nebo misky nakombinuji chia se superfood (spirullina jako zdroj proteinu, nebo maca), přidám ořechy (nejlépe cashew, které nabobtnají a zkřehnou), sušené ovoce, například moruši, která je příjemně nakyslá. Tuto směs zaliji kokosovou vodou, nebo rostlinným mlékem, opakovaně protřepu a uložím na noc do lednice. Na příští den mám připravené chutné a výživné super-raw jídlo a bez přidaného cukru. Je to kreativní příprava jídla, kdy zkouším nové přísady, které mě baví i svou barevností v hotovém jídle.

A to nejlepší nakonec, Michale – na jaké rostlinné novinky se můžeme v Globusu těšit?

Naším cílem v Globus je být napřed s nabídkou novinek, i proto k nám zákazníci přicházejí.
V současnosti vedeme jednání s českými výrobci o spolupráci, budeme se zaměřovat na produkty, které jsou v souladu s udržitelností produkce potravin. Tyto sortimentní novinky se snažíme aktivně poptávat a vyvíjet s partnery, kteří se také aktivně zabývají otázkou společenské zodpovědnosti a udržitelnosti. První výrobky uvedeme v letošním roce.

Jsme zvědaví a moc se těšíme, Michale. Děkujeme za rozhovor.

Jak rozšířit rostlinnou nabídku v kavárně

Důvodů, proč rozšířit rostlinnou nabídku Vaší kavárny, jste asi slyšeli dost. Poradil Vám ale někdo, jak na to? Připravili jsme pro Vás 6 kroků, kterými začít.

Libor Pozníček
14. 8. 2020

Lokálka červenec: Hojnost

Červenec je měsícem hojnosti. Projdete se o víkendu v teplém ránu po dvorku a bohatě posnídáte.

Adam Novotný
23. 7. 2020