Souhlasíte?

01 / 06

Rostlinné mléko už je k dostání skoro v každé kavárně.

Přeskočit

Souhlasíte?

02 / 06

Nabídka zeleninových pomazánek je už samozřejmostí ve všech obchodech.

Přeskočit

Souhlasíte?

03 / 06

Mám ve svém okolí alespoň jednoho člověka, který dává přednost rostlinné kuchyni.

Přeskočit

Souhlasíte?

04 / 06

Počet lidí s intolerancí nebo dokonce alergií na laktózu narůstá a ti jistě ocení nabídku rostlinných produktů jako alternativu.

Přeskočit

Souhlasíte?

05 / 06

Znám restauraci, kde podávají skvělé rostlinné jídlo.

Přeskočit

Souhlasíte?

06 / 06

Jáhly, červená čočka, chřest nebo ovesné vločky? Rostlinná kuchyně znamená tisíce možností!

Přeskočit

Lidl chystá novinky, zájem o rostlinnou stravu roste napříč sortimentem, říká mluvčí Tomáš Myler

V roce 2019 se stalo vítězem ankety Rostlinný produkt roku veganské mleté Next Level Hack, v roce 2018 se na druhém místě umístil kokosový jogurt PlantOn. A pro rok 2020 druhé místo za Lidl obhájily Next Level mini řízečky. Podle tiskového mluvčího Lidlu Tomáše Mylera si nominaci plným právem zasloužily. A to mimo jiné i proto, že řízečky si oblíbili i zákazníci, kteří si rostlinnými produkty svůj obvyklý jídelníček pouze zpestřují.

Vnímáte úspěch v této anketě jako motivaci pro podporu vzniku dalších rostlinných výrobků?

Samozřejmě, tento úspěch nás velice potěšil a potvrdil nám, že jdeme správným směrem, kterým se chceme i nadále ubírat. 

Překvapila Vás nominace mini řízečků? Přeci jen už je to potřetí, co byl nominován produkt z vašeho sortimentu.

Mile nás překvapilo především to, že si kromě veganů a vegetariánů naše Next Level Mini řízečky oblíbili i zákazníci, kteří rostlinnou stravu nevyhledávají cíleně. Podle nadšených ohlasů jsme tak zjistili, že tyto řízečky do svých jídelníčků zařadili i oni.

Co dalšího od značky Next Level najdeme v Lidlu?

Kromě mini řízečků a veganského mletého nabízíme pod značkou Next Level také nugetky „Classic“, které jsou doplněné sladko-pálivou omáčkou. Další veganské produkty najdou zákazníci v Lidlu pod dalšími privátními značkami, jako příklad můžeme uvést veganskou zmrzlinu pod značkou Gelatelli nebo novinku v podobě vegangurtů pod značkou Vemondo. Pod značkou Vemondo budeme zanedlouho nabízet také všechna bio rostlinná mléka, kromě mandlového, sojového a ovesného také novinku v podobě bio kokosového mléka. 

Nominoval byste řízečky sám za sebe nebo byste měl za Lidl jiného favorita do ankety? Které produkty z rostlinné nabídky máte nejraději?

Řízečky si podle mého názoru i ohlasů zákazníků nominaci plným právem zasloužily. Za mě můžu jedině doporučit již zmíněnou novinku – kokosové vegangurty. Na výběr je hned několik ovocných příchutí, mou nejoblíbenější je malina a klikva.

Který rostlinný produkt je nejoblíbenější mezi zákazníky?

Každý z našich produktů má svého zákazníka, což samozřejmě pozorujeme i u těch z veganské „kategorie“. Oblíbené jsou například veganské rostlinné pomazánky, hummus, ale také již zmíněné produkty značky Next Level. S nadcházejícími teplejšími měsíci roste samozřejmě i poptávka po veganské zmrzlině vyrobené z kokosového mléka a obalené v hořké čokoládě a mandlích. 

Prodávaly se miniřízečky v uplynulém roce víc než jiné rostlinné produkty?

Ano, po představení této novinky v naší stálé nabídce si miniřízečky zákazníky rychle získaly. Přisuzujeme to mimo jiné i tomu, že je jejich příprava rychlá, jednoduchá, a navíc jsou opravdu chutné.

Máte srovnání, jak se například oproti loňsku změnil zájem o rostlinné produkty?

Rostoucí poptávku registrujeme u všech našich rostlinných výrobků napříč naším sortimentem.

Sledujete nějak složení nákupního košíku zákazníků? Objevují se rostlinné alternativy v košíku zákazníků spolu s živočišnými produkty?

Ano, podle ohlasů našich zákazníků mají rostlinné produkty své příznivce i mezi lidmi, kteří si jimi zpestřují svůj obvyklý jídelníček.

Máte informace, zda jsou nějaké rozdíly v zájmu o rostlinné produkty mezi trhem v Česku a v jiných zemích, kde je Lidl?

Zájem a trendy v zahraničí samozřejmě sledujeme a případně se jimi necháváme inspirovat. Obecně lze ale říct, že zájem o rostlinné produkty stále roste.

Na konci února 2021 jste měli na pultech vegan pizzu a další produkty v rámci bio týdne v souladu s přírodou. Nejen pizza hned zmizela z regálů – jak Lidl takový zájem vnímá? Plánujete další akce na čistě rostlinný sortiment, případně je v plánu vegan týden?

Tento zájem vnímáme pozitivně a jak už zaznělo, je to pro nás potvrzení, že se ubíráme tím správným směrem. I z toho důvodu se akční nabídky zaměřené na veggie a veganský sortiment staly nedílnou součástí našich pravidelných tématických týdnů. Jejich prostřednictvím tak můžeme vyznavače rostlinné stravy i další zájemce potěšit o to více.

Chystáte třeba na listopad, který je označován jako měsíc veganství, nějakou speciální akci na rostlinný sortiment?

Tuto nabídku plánujeme zákazníkům dopřát již v průběhu letních měsíců. 

Znáte akci veganuary? Bude se v ní Lidl nějak angažovat třeba propagací rostlinných produktů v letáku?

Ano, tuto akci jsme již zaznamenali, aktuálně se v ní sice angažovat neplánujeme, do budoucna to ovšem nevylučujeme. 

Můžeme se těšit v nejbližší době na nějaké rostlinné novinky?

Stále platí, že se naši nabídku snažíme neustále rozšiřovat, a vyhovět tak přáním zákazníků. Nedávno jsme proto zařadili již zmíněné vegangurty, které nabízíme ve třech ovocných příchutích – broskev a maracuja, jahoda a malina a klikva, ale také v natur verzi. Jako novinku pod značkou Vemondo brzy představíme také bio kokosové mléko či rostlinné alternativy smetany, a to zakysané i klasické tekuté na vaření. Zákazníci se mohou rovněž těšit na veganské párky ve variantách standard a grill, v budoucnu i na veganskou pizzu či burgery. O dalších nových produktech budeme naše zákazníky včas a rádi informovat a věříme, že je potěšíme.

Tak já běžím ochutnat mnou neobjevené příchutě vegangurtu a těším se na léto na vegan párky na gril! Děkuji za rozhovor.

Piknik do horka

Horké letní dny přímo volají po tom vyběhnout ven a strávit tam celý den. Jaké jídlo však přežije vysoké teploty a náročné přenosy?

Michaela Levíčková
15. 6. 2023

Instagram feed