Souhlasíte?

01 / 06

Rostlinné mléko už je k dostání skoro v každé kavárně.

Přeskočit

Souhlasíte?

02 / 06

Nabídka zeleninových pomazánek je už samozřejmostí ve všech obchodech.

Přeskočit

Souhlasíte?

03 / 06

Mám ve svém okolí alespoň jednoho člověka, který dává přednost rostlinné kuchyni.

Přeskočit

Souhlasíte?

04 / 06

Počet lidí s intolerancí nebo dokonce alergií na laktózu narůstá a ti jistě ocení nabídku rostlinných produktů jako alternativu.

Přeskočit

Souhlasíte?

05 / 06

Znám restauraci, kde podávají skvělé rostlinné jídlo.

Přeskočit

Souhlasíte?

06 / 06

Jáhly, červená čočka, chřest nebo ovesné vločky? Rostlinná kuchyně znamená tisíce možností!

Přeskočit

S lidmi pro lidi: rok 2021 v Rostlinně

Alespoň za sebe můžu říct, že rok 2021 trval celou věčnost a zároveň utekl neskutečně rychle. Asi je to však tím, že stárnu. 

Rostlinně má za sebou už třetí rok, druhou konferenci Plant-Powered Perspectives a první předávání štafety. Ano, je to tak. Marianna Slováková, naše proto-koordinátorka, která celé Rostlinně stvořila a přivedla do podoby, v jaké ho znáte nyní, mi v říjnu tohoto roku předala své cenné know-how a klíčky od kanceláře. Děkujeme Ti, Marianno a mně je velkou ctí vést tento skvělý projekt dál.

Jak se mu… tedy nám vedlo v roce 2021?

Nejoblíbenější produkt roku? No přece…

Tak jak je tomu už začátků Rostlinně, i letos jsme zjišťovali, který rostlinný produkt uvedený na trh v předchozím roce si podle Vás zaslouží být postaven na piedestal a odeslán do síně slávy jakožto Rostlinný produkt roku. Nominací bylo opravdu hojně a nechyběly mezi nimi jogurty, řízky, buřty a dokonce ani želé bonbony. Od poloviny února do poloviny března se pak hlasování zúčastnilo více než 8 000 z Vás a společně jste rozhodli o tom, že za rok 2020 je tím nejlepším z nejlepších ManaBurger!

Měsíc #bezpříplatku? Jednou nám to nestačilo…

Měsíc bez příplatku, který proběhl poprvé v březnu 2021, se nám (a hlavně kavárnám) tak zalíbil, že jsme ho museli ve spolupráci s Green Heads zopakovat ještě v září. O co tedy šlo? Všechny zapojené kavárny se rozhodly celý měsíc prodávat kávu s rostlinným mlékem bez příplatku. A některým se to tak osvědčilo, že se k příplatku už nikdy nevrátily. Při opakování akce se na Woltu přidal třeba i Starbucks a vznikla tak unikátní mapa s podniky, které se do kampaňe zapojily. 

Během roku 2021 jsme zároveň překonali hranici 200 podniků, které se pyšní nálepkou TADY SE NAJÍM ROSTLINNĚ a najdete je na této mapě. Jejich číslo stále roste a my se nemůžeme dočkat toho, jaké bude na konci roku 2022. Jsme ambiciózní a rádi bychom se dostali přes 500, tak nám držte palce.

V neposlední řadě vydal jeden z našich patronů – Michal “Hugo” Hromas – kuchařku, která je čistě rostlinná. Stojí za přečtení i v případě, že byste podle ní nechtěli vařit. Rozhovor s Hugem nejen o jeho nové kuchařce si přečtěte tady

Nad rámec gastra ještě můžeme zmínit, že jsme se stali součástí platformy Pro Nutri-Score, mluvili jsme o rostlinné nabídce na Prague Coffee Festivalu a taky jsme hodnotili jídla na soutěži o nejlepší rostlinné jídlo, kterou pořádal ProVeg ve spolupráci s MAKRO Akademií. Zkrátka a dobře, nenudili jsme se.

Socky jedou, ať se děje, co se děje

Avšak nejvíc inspirace šíříme den co den právě prostřednictvím našich sociálních sítí – Facebook, Instagram, LinkedIn a Youtube, které spravuje náš skvělý tým. Neúnavně fotí nové produkty, super recepty a připravuje pro Vás co nejzajímavější obsah tak, abyste věděli, kde najdete jaký rostlinný produkt a co z něj můžete vytvořit.

I letos bylo pondělní instagramové Křeslo pro hosta plné týden co týden a to především díky naší skvělé Vendě. Ta do Křesla pozve každý týden jednu zajímavou osobnost, která má blízko k rostlinné stravě. A že jich bylo… Už víc než 120! Ďolík v Křesle nám letos pomohli vysedět mimo jiné i herečka Veronika Čermák Macková, zpěvák Miro Šmajda, herec Dan Krejčík nebo influencerka Tereza Koubková aka holka z Letné.

Zároveň jsme pro Vás v roce 2021 připravili i spoustu soutěží. Například o vouchery do Kolkovny, kde jsme pomáhali rozšiřovat rostlinnou nabídku, nebo o různé kuchařky – mezi nimi třeba e-book vánočních receptů či kniha 7 způsobů, jak se radovat z jídla od našeho patrona Huga Hromase. Soutěže probíhaly i o spoustu rostlinných produktů, a to díky našim partnerům, kteří nám je poskytli a radost jsme Vám tak mohli udělat společně.

nejoblíbenějším letošním receptem Instagramu byly pizza šneci

absolutním Insta favoritem se stal Infinity Hack

Plant-Powered Perspectives 2(021): Here we go again

Když ještě na začátku 2021 začal vznikat program konference, moc jsme si přáli uspořádat ji naživo. Nakonec jsme ale zvolili tu bezpečnější variantu a vrátili se ještě jednou do onlinu. Ono to nakonec mělo přeci jen své výhody. Zejména tu, že jsme mohli na konferenci přivést zahraniční speakery a špičky z oboru, které bychom na fyzický event dostávali jen složitě. Tou absolutní špičkou pro nás nebyl nikdo jiný než zakladatel americké firmy EAT JUST Josh Tetrick. Josh nám představil koncept kultivovaného masa – neboli masa, které vzniklo v laboratoři ze zvířecích buněk a tudíž nevzniklo na úkor žádného živého tvora. Je tohle budoucnost jídla? “Za mě určitě,” říká Veronika Komarova, produkční letošního ročníku konference.

Kultivované maso však nebylo jediným tématem konference. Posláním Plant-Powered Perspectives je především podpořit rozvoj rostlinného trendu u nás. S touhle vizí jsme uspořádali třeba i panelovou diskuzi, v rámci které jsme k jednomu stolu dostali tři fantastické hosty reprezentující lídry trhu: Dáme jídlo, IKEA a Starbucks. Mluvili jsme s nimi zejména o proměnách gastronomie a to nejen v době globální pandemie. Na našem YouTube kanálu se brzy objeví záznam, tak si k němu dejte rostlinné kuličky Huvudrol z IKEA a na Dáme jídlo objednejte kokosové Matcha Latté od Starbucks, nebudete litovat. 

Napsali o nás…

Sami si tedy dokážete představit, že jsme v roce 2021 všemi těmito projekty vzbudili spoustu mediálního zájmu. Opravdu nás těší, že se informace o rostlinné kuchyni mohutně šíří a inspirovat se tak mohou čtenáři nejrůznějších médií – od zpravodajských serverů až po lifestylové časopisy.

Prvního výraznějšího mediálního ohlasu roku 2021 se dočkalo hlasování o Rostlinný produkt roku. Psali o něm v časopisech Pestrý svět a Čas pro hvězdy, všimla si ho byznys média Zboží a prodej, Gastro-report, Retailnews, ale také zpravodajské servery iDNES a Blesk, nebo regionální mutace serveru Drbna.cz. Pozadu nezůstala ani kulinářská média, a tak se Rostlinný produkt roku objevil i v časopise Gurmet.

Další ohlas získal historicky první Měsíc bez příplatku, kterým se stal březen. O tom, že se kavárny rozhodly měsíc nabízet rostlinnou alternativu mléka do kávy bez dodatečného příplatku informoval třeba Blesk nebo server Aktuálně.cz, přičemž Blesk psal i o našem hodnocení kaváren, které proběhlo v roce 2020.

Zájem taky vzbudila naše restaurační kampaň s mapou „Tady se najím Rostlinně“ , o které psaly iDNES, Aktuálně, regionální Deníky i SeznamZprávy. Úspěch měla však i u médií zaměřených na gastro – Gastro a hotel, Svět HORECA nebo třeba Gastro-report.

Před začátkem letní grilovací sezony jsme se snažili republiku naučit grilovat rostlinně, což se nám taky povedlo a spouta lifestyle a gastro médií ukázala svým čtenářům, jaké možnosti přináší grilování trochu jinak.

Na podzim se konala konference Plant-Powered Perspectives a přinesla úspěch u médií, kde do té doby nebyl. Všimla si jí zejména marketingová média – M&M, Mediaguru, ale také již tradičně byznysová a gastro media.

Rok 2021 byl tedy na mediální výstupy poměrně bohatý (zdaleka neuvádíme všechny) a dokázali jsme si získat mediální prostor v hodnotě necelých 4 milionů Kč. Wau.

A to je za nás letos už opravdu všechno. Velmi se těšíme na blížící se 3. narozeniny Rostlinně (pište si, 4. února!) a zveme Vás podílet se na jeho dalším růstu. Staňte se ambasadorem/ambasadorkou, přispívejte na naše sociální sítě, staňte se naším bloggerem nebo grafikem (pište na budoucnost@rostlinne.cz), anebo jen sdílejte naše kanály se svým okolím.

Protože budoucnost je co? No přece rostlinná!