Souhlasíte?

01 / 06

Rostlinné mléko už je k dostání skoro v každé kavárně.

Přeskočit

Souhlasíte?

02 / 06

Nabídka zeleninových pomazánek je už samozřejmostí ve všech obchodech.

Přeskočit

Souhlasíte?

03 / 06

Mám ve svém okolí alespoň jednoho člověka, který dává přednost rostlinné kuchyni.

Přeskočit

Souhlasíte?

04 / 06

Počet lidí s intolerancí nebo dokonce alergií na laktózu narůstá a ti jistě ocení nabídku rostlinných produktů jako alternativu.

Přeskočit

Souhlasíte?

05 / 06

Znám restauraci, kde podávají skvělé rostlinné jídlo.

Přeskočit

Souhlasíte?

06 / 06

Jáhly, červená čočka, chřest nebo ovesné vločky? Rostlinná kuchyně znamená tisíce možností!

Přeskočit

Green Heads vznikalo po práci u piva – rozhovor se zakladateli Iljou, Petrem a Tomášem

Začali s ovocnými bio limonádami a nakonec vytvořili jednu z nejširších nabídek rostlinných alternativ na česko-slovenském trhu. Produkty nedodávají jen do kaváren, ale prodávají je i na vlastním eshopu Food Labs. Kromě rostlinných produktů a biopotravin Vám dávají možnost stravovat se bez lepku a bez laktózy a být šetrnější k přírodě. Za založením Green Heads stojí Ilja, Petr a Tomáš.

 

Začali jste limonádami Proviant. Proč zrovna limonády? 

Ilja: Protože nás nebavila omezená nabídka limonád v kavárnách. Poctivé bio limonády Proviant nám připadaly jako skvělá alternativa. Na Proviant jsme narazili již v roce 2015 ještě dlouho před vznikem Green Heads. 

 

Jaké byly vaše začátky?

Petr: Dobrodružné a plné očekávání. Pamatuji si naše první schůzky na Letné po práci u piva, kde jsme řešili, jaké kategorie a produkty mají smysl. Za mě to byla naše nejlepší kancelář. 

 

 

Dnes toho ale nabízíte mnohem víc než jen Proviant. Co všechno u vás můžeme najít? 

Tomáš: Hlavně u nás najdete produkty, kterým sami věříme, a které nás samotné baví. Od začátku hledáme do Green Heads sortimentu nové produkty a trendy, které mají něco do sebe. Začali jsme ovocnými bio limonádami a nyní máme v sortimentu různé kombuchy, matchy, či bylinkové české limonády. Rozšiřujeme i o nové kategorie produktů jako třeba vitamínové shoty, či lokální a zahraniční veganské potraviny. 

Petr: Povedlo se nám vytvořit i jednu z nejširších nabídek rostlinných alternativ na česko-slovenském trhu. Naše nejoblíbenější značky v našem sortimentu patří Minor Figures, Oatly, či Sproud, ale nabízíme i Alpro, Joyu, či Voelkel ve vratném skle.  

Ilja: Vnitřně u nás máme jen dvě omezení, které produkty u nás nenajdete: žádné živočišné produkty a žádný alkohol. Neplánovali jsme to, ale dává nám to čím dál větší smysl.

 

 

Jaký produkt je váš oblíbený a proč zrovna ten?

Petr: Mým nejoblíbenějším produktem je vždy ten poslední, co jsme přidali do sortimentu. Baví mě ty příběhy výrobců a jak nové produkty vznikají. 

Ilja: Já miluji produkty s přidanou hodnotou a můj oblíbenec je daný moment hrachový nápoj s proteinem ze Švédska Sproud.

Tomáš: Asi stále Minor Figures. Pořád mě baví ta kvalita, design a káva.

 

Proč jste se začali věnovat rostlinným alternativám mléka?

Ilja: Protože pití mléka nedává smysl. 

 

Jak dlouho trvalo dostat Green Heads do současné podoby?

Petr: Trvalo to 2 roky, 1 měsíc, 27 dní and still counting. Snažíme se firmu tlačit dopředu a zatím se nám to, věřím, daří. Proto o současné podobě nikdy moc neuvažujeme. Na našich poradách spíš řešíme, kde chceme být za týden, měsíc nebo rok. Občas je to frustrující, ale bez tohohle přístupu bychom nebyli, kde jsme nyní. 

 

Přišly někdy chvíle, kdy jste si říkali, že to nemá smysl a půjdete se věnovat něčemu jinému?

Petr: Já osobně jsem tenhle pocit nikdy neměl. Možná proto že jsem na takové myšlenky neměl nikdy čas. 

Ilja: Zatím ne, věděli jsme od začátku, že to nebude jednoduché a pořad máme energii a chuť přesvědčovat lidi o naší vizi.

 

Chystáte nějaké další novinky a rozšíření sortimentu pro gastro? 

Tomáš: Jo! A děsně se na to těšíme! Plánujeme a připravujeme spoustu novinek nejen ze zahraničí ale i od lokálních výrobců. Teď jsme přidali například nové produkty od brněnského Ovegano, veganské pa-paštiky Papin a čekáme nové produkty i od Rychlovky. Zahraničí sledujeme a vždy jsme rádi za tip.

 

Jaké máte další cíle? 

Ilja: I nadále přinášet nejzajímavější produkty, co jsou na trhu, stále vylepšovat náš systém a celkově zlepšovat dostupnost alternativních produktů.

Tomáš: Chceme udělat z alternativy běžný sortiment. Už teď máme řadu zákazníků, kde si cappuccino s kravským mlékem nedáte. Věříme, že se nabídka a kvalita nejen rostlinných alternativ, nápojů a potravin rozšíří natolik, že zákazník nebude muset dělat kompromisy při nákupu v obchodě, či ve své oblíbené kavárně při objednávce. Chceme být u toho.

 

Soustředíte se i na ekologii a udržitelnost?

Petr: Považujeme se za ekologicky zodpovědnou firmu a snažíme se při každém našem rozhodnutí myslet na dlouhodobou udržitelnost a hledat optimální cestu šetrnou k planetě, na které žijeme. Díky tomu například neprodáváme nápoje v plastu, preferujeme vratné obaly a při výběru nových produktů je pro nás ekologický aspekt důležitým parametrem.  

Ilja: Nemáme v sortimentu ani žádné živočišné produkty, protože zbytečná nadprodukce dobytku přispívá významným číslem ke skleníkovému efektu. V logistice i balení hledáme nejšetrnější cestu, proto často balíme do recyklovaných balíků z jiných dodávek a hledáme stále cesty, jak vše dělat lépe. 

 

Jak se vám daří přesvědčit kavárny nebo restaurace k jejich vyzkoušení?

Tomáš: Kavárny již většinou alternativu mléka mají, takže spíše edukujeme, podporujeme a přinášíme kvalitnější variantu současných produktů. Snažíme se nechat baristy vyzkoušet práci s rostlinnými alternativami a sami i ve spolupráci s výrobci děláme různé popularizační aktivity. Naposledy jsme dělali s Minor Figures ve třech vybraných kavárnách například „kávu zdarma“, když si objednáte kávu s alternativním mlékem. Mělo to velký úspěch a určitě to zas brzy zopakujeme. 

 

Má od vás provozovna nějakou podporu, když chce se zařazením rostlinného mléka začít? 

Petr: Snažíme se podporovat naše zákazníky, jak jen to je možné. Každá kavárna je ale samozřejmě jiná. Například kavárna na Letné v Praze si asi může dovolit ty nejšílenější novinky, jako například rostlinnou alternativu mléka z hráškového proteinu Sproud, a jejich zákazníci to ocení. Stejný produkt však nemůžete nabídnout v kavárně, která stále dává sušenku ke kávě zdarma, jejich zákazníci jsou spíše opatrní, a proto doporučujeme spíše základní kvalitní baristické ovesné, mandlové, či kokosové. 

 

Dodáváte jen do obchodů a kaváren nebo si můžu produkty objednat sama domů? 

Tomáš: Naše produkty můžete zakoupit v řadě obchodů, ale třeba i na Rohlik.cz.

Petr: Jak jsme již řekli, pořád vymýšlíme i nějaké nové projekty, kterými chceme oživit zdejší nabídku alternativních a nových produktů. Poslední je náš vlastní e-shop www.foodlabs.cz, kde jsme propojili naše nejoblíbenější rostlinné nápoje za skvělé ceny. Teď jsme také přidali výběrové kávy z populárních kaváren v Praze, kam sami produkty dodáváme. Postupně chceme Food Labs přetvářet v laboratoř těch nejlepších novinek a trendy produktů.

Ilja: Aktuálně rozšiřujeme distribuci i mimo Prahu, aby naše produkty byly ještě lépe dostupné. Pokud máte zájem o rozšíření o naše produkty do Vaší kavárny či obchodu, rádi Vám produkty, kterým věříme, osobně představíme.

Lahodná alchymie: odkrývání kouzel fermentace

Fermentace je již po tisíciletí neoddělitelnou součástí přípravy chutného a nutričně hodnotného jídla. Co všechno přináší do rostlinné kuchyně?

Michaela Levíčková
29. 1. 2024

Piknik do horka

Horké letní dny přímo volají po tom vyběhnout ven a strávit tam celý den. Jaké jídlo však přežije vysoké teploty a náročné přenosy?

Michaela Levíčková
15. 6. 2023

Instagram feed