Souhlasíte?

01 / 06

Rostlinné mléko už je k dostání skoro v každé kavárně.

Přeskočit

Souhlasíte?

02 / 06

Nabídka zeleninových pomazánek je už samozřejmostí ve všech obchodech.

Přeskočit

Souhlasíte?

03 / 06

Mám ve svém okolí alespoň jednoho člověka, který dává přednost rostlinné kuchyni.

Přeskočit

Souhlasíte?

04 / 06

Počet lidí s intolerancí nebo dokonce alergií na laktózu narůstá a ti jistě ocení nabídku rostlinných produktů jako alternativu.

Přeskočit

Souhlasíte?

05 / 06

Znám restauraci, kde podávají skvělé rostlinné jídlo.

Přeskočit

Souhlasíte?

06 / 06

Jáhly, červená čočka, chřest nebo ovesné vločky? Rostlinná kuchyně znamená tisíce možností!

Přeskočit

„Vizí společnosti Bel je mít polovinu portfolia v kategorii rostlinných alternativ,“ říká brand manažer Nurishh Pavel Vácha

Rostlinná alternativa Camembertu Nurishh se letos stala vítězem ankety o Rostlinný produkt roku. Značka Nurishh aktuálně zastřešuje rostlinné portfolio francouzské společnosti Bel, která je na českém trhu už více než dvacet pět let. Vyzpovídala jsem proto Pavla Váchu, brand manažera Nurishh pro střední a východní Evropu, abych se dozvěděla víc o této rostlinné značce, kterou jsem před rokem ještě vůbec neznala.

Jaká je historie značky Nurishh? Co se skrývá za tímto názvem?

Skupina Bel, francouzská rodinná společnost, si jako svou prioritu stanovila přinášet zdravější a udržitelnější potraviny pro všechny a aktivně podporovat globální iniciativy v boji proti změně klimatu. Zavázala se ke snižování uhlíkové stopy a uvádění novinek s pozitivním dopadem na životní prostředí. V roce 2019 se proto rozhodla koupit start-up All in Food v St. Nazaire ve Francii, který již v té době vyráběl rostlinné alternativy sýrů pod značkou Nature & Moi. Belu se povedlo optimalizovat výrobu, vylepšit receptury a uvést značku Nurishh.

Jedná se o první čistě rostlinou značku v portfoliu společnosti Bel, čímž se snažíme naplňovat naši vizi mít polovinu portfolia právě v kategorii rostlinných alternativ. Nurishh se dnes prodává ve více než 25 zemích po celém světě, především v Evropě, Severní Americe a na Blízkém východě. Cílem značky je přispět k obohacení chuti mezi rostlinnými produkty, zdravému životnímu stylu a ochranně životního prostředí. 

Název značky vznikl z anglického slovesa „to nourish“, což volně přeloženo znamená, že chceme své rodině dát jen to nejlepší v podobě zdravých rostlinných produktů. Zároveň tím také mluvíme k flexitariánům (lidem, kteří cíleně redukují svou vlastní spotřebu živočišných produktů, pozn. editorky), což je naše primární skupina spotřebitelů, pro které je kromě zdraví důležitá i udržitelnost a životní prostředí. V neposlední řadě, přidáním druhého „h“ zdůrazňujeme unikátnost a odlišení se od původního anglického slovesa, díky čemuž může být značka Nurishh jednoznačně rozeznána na nejrůznějších trzích světa.

Mimo jiné zdůrazňujete právě prospěšnost rostlinných alternativ pro lidské zdraví. Co byste tedy vzkázal lidem, kteří říkají, že rostlinný sýr na bázi kokosového oleje (jež je bohatý na nasycené mastné kyseliny) není možné považovat za „zdravý“?
K dnešnímu dni je kokosový olej tím, který zajišťuje nejlepší organoleptické vlastnosti našich produktů. Jsme si ale vědomi, že tato kdysi oblíbená surovina je v současnosti předmětem debat. To je důvod, proč v rámci našeho trvalého plánu zaměřeného na neustálé zlepšování našich receptur již nyní pracujeme na integraci dalších druhů olejů do našich receptur, jako je například slunečnicový.

Na druhou stranu je nutné zmínit, že většina výrobků značky Nurishh je obohacena o vápník a vitamin B12, což já osobně považuji za skvělé. Proč jste se rozhodli jít cestou fortifikace?
Chtěli jsme, aby tyto výrobky splnily očekávání spotřebitelů, kteří nemohou nebo nechtějí jíst mléčné výrobky. Proto jsme se rozhodli obohatit je vápníkem a vitaminem B12, které jsou přirozeně přítomné v mléčných výrobcích, abychom našim spotřebitelům nabídli vyvážený nutriční profil, který je důležitý pro jejich zdraví.

Kterému z produktů Nurishh se tedy obecně daří nejvíc?
Co se týče zahraničních trhů, tam se nejvíce daří právě Nurishh Camembert Alternative, což připisujeme právě jeho unikátnosti. Česko je obecně země plátkových sýrů, tedy u nás se aktuálně nejvíce prodávají Nurishh Classic plátky 120g.

Čím si vysvětlujete úspěch rostlinného Camembertu v anketě o Rostlinný produkt roku?
Jak už jsem zmínil, jedná se o unikátní produkt jak celosvětově, tak na českém trhu. Díky krémové chuti a jemné plísni na povrchu se blíží klasickému camembertu, přestože se jedná o rostlinný produkt. Věříme, že i díky tomuto ocenění si ho čeští spotřebitelé oblíbí stejně jako ti zahraniční.

A co vy, Pavle, máte mezi těmi různými druhy a typy rostlinných sýrů svého favorita?
Mým osobním favoritem jsou jednoznačně krémové pomazánky, se kterými přicházíme v letošním roce a věříme, že zaujmou širší skupinu zákazníků díky většímu povědomí a oblibě této kategorie mezi českými spotřebiteli. 

Musím se ještě pozastavit u samotného vizuálu značky Nurishh. Ten je se svými sytými barvami a hravým písmem rozhodně nepřehlédnutelný. Co vás vedlo právě k takovéto vizuální identitě?
Naším záměrem bylo přijít na trh s vizuální identitou, která bude pozitivní, hravá a veselá.
Zkrátka připravit pro Nurishh obalový design, který vystoupí z regálů a upoutá spotřebitele v záplavě ostatních produktů, a to se myslím povedlo.

Na závěr mě ještě zajímá, co dalšího pro nás v Nurishh letos chystáte?
V květnu tohoto roku jsme zrovna uvedli dvě novinky ve dvou různých kategoriích. První z nich jsou Nurishh krémové pomazánky, které jsou vyrobeny na bázi slunečnicových semínek a jsou bohaté na vlákninu, vápník a vitamin B12. K dostání jsou ve třech příchutích – Přírodní, Česnek a bylinky a Šalotka a pažitka. Druhou novinkou je pak Gran Vegiano strouhaný, neboli rostlinná alternativa Parmesanu, který je ideálním produktem na vaření, především do těstovin, na pizzu či na další italské speciality.

Tak to se rozhodně máme na co těšit!