Souhlasíte?

01 / 06

Rostlinné mléko už je k dostání skoro v každé kavárně.

Přeskočit

Souhlasíte?

02 / 06

Nabídka zeleninových pomazánek je už samozřejmostí ve všech obchodech.

Přeskočit

Souhlasíte?

03 / 06

Mám ve svém okolí alespoň jednoho člověka, který dává přednost rostlinné kuchyni.

Přeskočit

Souhlasíte?

04 / 06

Počet lidí s intolerancí nebo dokonce alergií na laktózu narůstá a ti jistě ocení nabídku rostlinných produktů jako alternativu.

Přeskočit

Souhlasíte?

05 / 06

Znám restauraci, kde podávají skvělé rostlinné jídlo.

Přeskočit

Souhlasíte?

06 / 06

Jáhly, červená čočka, chřest nebo ovesné vločky? Rostlinná kuchyně znamená tisíce možností!

Přeskočit
Cz En
Cz En
Hero cover Hero title

Plant-Powered Perspectives 2023 Green line

Calendar icon 13. 10. 2023, Spojka Events, Praha

Arrow
Post image

O konferenci Green line

Plant-Powered Perspectives. Průkopnická konference zaměřená na business sektor sleduje, reflektuje a posouvá trend rostlinné kuchyně v kontextu České republiky.

Potravinářství se nám mění před očima. Výrobci, restaurace i supermarkety objevují obrovský potenciál, který rostlinná kuchyně vnáší do jejich podnikání. Flexitariánství, rostlinný protein, alternativy masa – to jsou výrazy, které se v posledních letech skloňují napříč médii, která se tomuto odvětví věnují.

Jste na novou vlnu dobře připraveni? Odpověď a inspiraci najdete na konferenci Plant-Powered Perspectives, kde budete mít možnost setkat se s předními experty na rostlinné stravování a inspirovat se v rozšiřování či inovaci vašeho sortimentu.

Arrow

Pro koho
je akce určena?
Green line

zástupce segmentu FMCG, HoReCa a retail
výrobce potravin
zástupce masného průmyslu hledající nová řešení
potravinové a potravinářsko-technologické startupy
investory a inovátory potravinářského průmyslu
instituce, které chtějí držet krok se současnými trendy
všechny, kteří sledují současné trendy

Konference proběhne v pátek 13. 10. 2023 v moderních prostorách Spojka Events
a bude simultánně tlumočena (CZ/EN)

Post image

PROGRAM Green line

Čas

Téma

Řečník

  • 09:00-09:50

    Registrace + snídaně

    +1

    Více info

    Popis prezentace:

  • 09:50-10:00

    Uvítání a seznámení s moderátory

    Vanda Kofroňová

    Libor Pozníček

    +1

    Více info

    Vanda Kofroňová
    Prezentuje v češtině
    Vanda pracuje jako redaktorka a moderátorka ekonomického zpravodajství České televize od roku 2010. Ráda moderuje i živé společenské akce a odborné konference. Prošla profesionálními hlasovými tréninky a školeními prezentačních dovedností, které v poslední době i vede.


    Libor Pozníček
    Prezentuje v češtině
    Moderátor panelových diskuzí uplynulých ročníků Plant-Powered Perspectives se již podruhé zhostil spolu-moderování celé konference. Profesně fitness trenér, poradce pro výživu a lektor, který pomáhá lidem zamilovat se do pohybu a rostlinné kuchyně. V neposlední řadě také spolutvůrce podcastu o všem, co souvisí (nejen) s rostlinným jidlem.


    Popis prezentace:

  • 10:00-10:10

    Úvod k panelové diskuzi: Právní hledisko

    Luboš Fojtík

    Více info

    Luboš Fojtík
    Prezentuje v češtině
    Ľuboš Fojtík je partnerem advokátní kanceláře Konečná & Zacha, kde vede oddělení soudních sporů a arbitráží. Ľuboš má významné zkušenosti zejména v oblasti komplexních sporů z výstavby při zastupování developerů, institucionálních investorů a obcí v soudních sporech. Mezi další odvětví, kterým se věnuje patří správní soudnictví, insolvence a řada dalších odvětví podléhajících veřejnoprávní regulaci.


    Popis prezentace:
    V úvodu k panelové diskuzi představíme nařízení Evropské unie, jež reguluje pojmenovávání rostlinných alternativ. I přesto, že by toto nařízení mělo být aplikováno stejným způsobem napříč všemi členskými státy, Státní zemědělská a potravinářská inspekce ČR ho interpretovala mnohem úžeji, než v jiných zemích. Neumožňuje totiž ani označení typu "rostlinná alternativa XYZ". Podíváme se proto také na soudní spor společnosti Soyka vs. SZPI, ve kterém krajský soud v Ústí nad Labem uznal právo výrobce použít označení "mléko" jako součást popisu produktu, jakožto příklad toho, že interpretační stanovisko SZPI nechrání spotřebitele ale omezuje výrobce a distributory.

  • 10:10-10:50

    Panelová diskuze: Problematika názvosloví rostlinných alternativ

    Michal Jeřábek

    David Zmrzlý

    Luboš Fojtík

    +2

    Více info

    Michal Jeřábek
    Prezentuje v češtině
    Pan Tofu, jehož pravé jméno je Michal Jeřábek, se stal vášnivým vegetariánem během svého dvouletého pobytu v Indonésii. Po návratu do Česka si uvědomil, že zde chybí kvalitní tofu, a začal ho vyrábět sám. Získal stroj na výrobu sojového mléka a převzal značku Soyka. Soyka se brzy rozrostla a začala distribuovat produkty do Rakouska a Německa. Michal a jeho tým byli průkopníky v ekologickém balení tempehu a vyráběli první rostlinný fermentovaný jogurt ve skle. Soyka také používá vratné skleněné obaly. Michalovi s podnikáním pomáhá i jeho manželka Pavla , a společně s dětmi se účastní akcí a festivalů. Soyka je známá červenou hvězdičkou na obalech, která symbolizuje Michalovu snahu o transparentní označování rostlinných produktů. Nedávno vyhrál soudní spor o používání slova "mléko" na obalech svých produktů a získal potvrzení, že může označovat své výrobky jako alternativu mléčným výrobkům.


    David Zmrzlý
    Prezentuje v češtině
    David Zmrzlý je spolumajitelem rodinné firmy Puro shop, která od roku 2016 provozuje vlastní e-shop a je distributorem známých rostlinných značek jako např. Veganz, Oatly nebo Mondarella. V příštím roce plánuje společnost spustit výrobu mléčných alternativ z 2D tiskárny. Jako dlouholetý importér a distributor má bohaté zkušenosti s komplexním tématem názvosloví. David se stravuje rostlinně již více než 10 let a je zastáncem tzv. pure diet – stravy, která vylučuje tři A – Alliums, Animals, Alcohol.


    Luboš Fojtík
    Prezentuje v češtině


    Popis prezentace:
    Po stručném představení právního hlediska názvosloví rostlinných alternativ se přesuneme k panelové diskuzi s Michalem Jeřábkem a Davidem Zmrzlým jakožto představiteli malých českých podniků. Sekundovat jim zůstane advokát Luboš Fojtík, který zastupoval Michala Jeřábka a jeho firmu Soyka v soudním sporu se Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí. V diskuzi se dotknou toho, co pro ně stanovisko SZPI reálně představuje a proč způsobuje problémy nejen výrobcům a distributorům, ale i samotným zákazníkům. V neposlední řadě nabídnou perspektivu toho, jak se tímto a jemu podobnými stanovisky nenechat udolat, a jak nadále hájit své zájmy a zájmy rostlinných alternativ jako takových.

  • 10:50-11:25

    Rostlinná strava pod lupou: hlubší pohled na stravovací návyky a postoje spotřebitelů. Data od společnosti Ipsos.

    Bára Šafaříková

    Více info

    Bára Šafaříková
    Prezentuje v češtině
    Bára má v Ipsosu na starosti výzkumy v oblasti značky a komunikace. Dlouhodobě se věnuje také tématu trendů ve stravování. Přednáší na konferencích a akcích pro studenty.


    Popis prezentace:
    Společnost Ipsos provedla průzkum stravovacích návyků se zaměřením na rostlinnou stravu. Na základě dat nasbíraných v České republice i okolních zemích identifikovala hlavní trendy v oblasti rostlinného stravování. Hlavní pozornost je věnována segmentaci stravovatelů do jednoduchých a srozumitelných skupin a následné analýze jejich vztahu k rostlinným produktům. V rámci prezentace budou zodpovězeny otázky týkající se oslovení jednotlivých cílových skupin a identifikace potravin, které mají tyto skupiny nejraději. Cílem je poskytnout ucelený přehled aktuálních trendů v oblasti rostlinné stravy založený na relevantních datech a poukázat na možnosti oslovení jednotlivých segmentů stravovatelů prostřednictvím vhodně zvolené marketingové komunikace a nabídky produktů.

  • 11:25-11:45

    Coffee break

    Více info

  • 11:45-11:55

    Juicy Marbles Prime-Plant Meats

    Riccardo Samsa

    Více info

    Riccardo Samsa
    Prezentuje v angličtině
    Riccardo je key account manager EU ve společnosti Juicy Marbles. Po studiích začal ve společnosti působit jako koordinátor udržitelnosti. Studoval BSc v oboru Food Technology a MSc v Environmental and Food Economics


    Popis prezentace:
    Co to znamená být průkopníky v kategorii rostlinných steaků? Tato prezentace vyzdvihne, jak dva univerzitní studenti vytvořili prototyp stoje, který jim zajistil počáteční investici a spustil svůj první výrobní závod v Juicy Marbles. Prozkoumejte, jak Juicy Marbles kombinuje potraviny, vědu a umění tak, aby vznikl koncept surrealistické kuchyně. Zjistěte více o jejich aktuální produktové řadě a přítomnosti na trhu. Navíc získáte náhled na nejnovější produkt: Bone-in Ribs (žebírka) a uvidíte, jak na něj lidé reagují.

  • 11:55-12:15

    Get Inspired by Good Calories!

    Karolina Kubara

    Více info

    Karolina Kubara
    Prezentuje v angličtině
    Karolina Kubara je spolumajitelkou a viceprezidentkou rodinné firmy vyrábějící přírodní a výživově hodnotné produkty pod značkou Good Calories. Zabývá se zejména vývojem nových produktů a propagací značky Good Calories. V roce 2020 získala titul Face of the Future of Częstochowa jako uznání za její přínos k rozvoji rodinného podniku a ovlivňování tváře města. Podílí se na propagaci rostlinné kuchyně a změně nutričního systému. Šťastná matka Franka, Ignáce a Johna


    Popis prezentace:

  • 12:15-13:35

    Networking lunch

    Více info

  • 13:35-14:10

    Influencer marketing: rozhovor s Benem Cristovao a Jitkou Nováčkovou

    Ben Cristovao

    Jitka Nováčková

    +1

    Více info

    Ben Cristovao
    Prezentuje v češtině
    Ben Cristovao je český zpěvák, textař, herec a sportovec, který se věnuje brazilskému jiu-jitsu. Na podzim už potřetí vystoupí v O2 aréně, ale jeho působení nekončí na pódiu. Jako dlouholetý vegan aktivně šíří povědomí o rostlinné stravě. S vlastní značkou Timba, kterou založil se svým trenérem Michalem Herčkou nabízí chutné veganské alternativy. Benova popularita na sociálních médiích ho řadí mezi nejúspěšnější české influencery, a jeho příběh je inspirací pro ty, kdo hledají cestu ke zdravějšímu a ohleduplnějšímu životnímu stylu.


    Jitka Nováčková
    Prezentuje v češtině
    Jitka Nováčková - vítězka České Miss 2011, modelka a moderátorka. S 243 tisíci sledujícími na Instagramu je i vlivnou influencerkou, která se nezajímá jen o svět módy. Jitka si pečlivě vybírá spolupráce, aby byly vždy v souladu s jejími hodnotami. Aktivně podporuje udržitelné projekty a povzbuzuje lidi k omezení živočišných produktů a inspiruje k ekologickému způsobu života.


    Popis prezentace:

  • 14:10-14:30

    První rok bez příplatků za rostlinná mléka ve Starbucks

    Michal Holotík

    Více info

    Michal Holotík
    Prezentuje v češtině
    Michal Holotík se věnuje brand marketingu už téměř 10 let. Z filmového průmyslu přešel před třemi lety ke svému love brandu. Vede tým komunikace a marketingu Amrest Coffee ve střední Evropě. Ve Starbucks se zaměřuje na rozmanitost nabídky, aby vyhovovala každému zákazníkovi. Třeba i veganovi.


    Popis prezentace:
    Po úspěšném Měsíci bez příplatku, do kterého se kavárny Starbucks zapojily v roce 2021, přišlo na řadu plošné zrušení příplatku za všechny rostlinné alternativy mléka. Spolu s Michalem Holotíkem, zástupcem Starbucks, tak budeme bilancovat první rok bez příplatku. Které rostlinné alternativy mají největší úspěch v jedné z největších kavárenských sítí? A proč je zrušení příplatku tím správným krokem?

  • 14:30-15:20

    Coffee break + snacks + Oatly Latte art workshop

    +1

    Více info

    Popis prezentace:

  • 15:20-15:40

    Vstup nové značky do plant-based segmentu: Příběh Pana Hráška

    Martin Jahoda

    Více info

    Martin Jahoda
    Prezentuje v češtině
    Martin Jahoda je generální ředitel české rodinné firmy Emco, která vyrábí oblíbené cereální výrobky a nyní uvádí novou rostlinnou značku Pan Hrášek. Otec 4 dětí, sportovec a spoluzakladatel všesportovního dětského programu Gymnathlon.


    Popis prezentace:
    Česká společnost Emco je na trhu více než třicet let a její muesli výrobky si vydobyly místo nejen v našich kuchyních ale i srdcích. U snídaní a snacků však tato rodinná firma nekončí. Před pár lety se rozhodla naplno vstoupit do segmentu rostlinných alternativ a tak vznikla nová značka: Pan Hrášek. V jejím portfoliu aktuálně najdete dvě alternativy sýrů a tři alternativy masa. Jaké byly začátky Pana Hráška? A s jakými výzvami i úspěchy se potýkal v prvních dvou letech na českém trhu?

  • 15:40-16:00

    Rozhovor s Košík.cz: Nejen o tom, jak dostat Vaše rostlinné produkty do každé domácnost

    Zuzana Magálová

    Více info

    Zuzana Magálová
    Prezentuje v češtině
    Zuzana Magálová, head of brand, Košík.cz Přes deset let pracuje jako brandová expertka a manažerka pro největší retailové značky - od Pilsner Urquell, Becherovku, Hartmann-Rico po Nestlé a jeho Garden Gourmet. Zde získala zkušenosti a široký kontext, ve kterém se protíná globální retail a vegetariánské a veganské komunity. Nyní pracuje jako šéfka brandu online supermarketu Košík.cz, který si mimo jiné zakládá na široké nabídce produktů pro každého – a týká se to i právě vegetariánského životního stylu. Brandové strategie však rozvíjela také z pozice Director of Advertising v platformě Creative Dock a o své zkušenosti se ráda dělí jako mentorka projektu #HolkyzMarketingu


    Popis prezentace:

  • 16:00-16:10

    Poděkování a rozloučení

    Více info

    Popis prezentace:

  • 16:10-18:00

    Oatly Latte art soutěž + drinks

    Více info

    Popis prezentace:
    Na závěr nás čeká Latte art soutěž o skvělé ceny od Oatly! Vytvořené latte se následně budou míchat do alkoholických drinků.

Partneři

Starbucks Oatly Pan Hrášek Semix Timba Green Heads Ipsos Merch You Spojka Wild & Coco Juicy Marbles Heura alpro kaufland soyka lunter PuroShop Kosik Forkys Mondarella You Vegan Muller Vegan

Hlavní partner

Good Calories

Jak probíhaly
loňské ročníky?
Green line

Buďme v kontaktu

User
User
User

Ochrana osobních údajů je pro nás prioritou. Více informací, jak zacházíme
s vašimi daty, najdete v tomto dokumentu.