Nabídka zeleninových pomazánek je už samozřejmostí ve všech obchodech.
Mám ve svém okolí alespoň jednoho člověka, který dává přednost rostlinné kuchyni.
Počet lidí s intolerancí nebo dokonce alergií na laktózu narůstá a ti jistě ocení nabídku rostlinných produktů jako alternativu.
Jáhly, červená čočka, chřest nebo ovesné vločky? Rostlinná kuchyně znamená tisíce možností!
Ochrana osobních údajů je pro nás prioritou. Více informací, jak zacházíme
s vašimi daty, najdete v tomto dokumentu.
Ochrana osobních údajů je pro nás prioritou. Více informací, jak zacházíme
s vašimi daty, najdete v tomto dokumentu.
Cílem hlasování o nejlepší rostlinný produkt bylo ukázat výrobcům, že jdou při vývoji rostlinných výrobků správným směrem a samozřejmě zjistit, který produkt na trhu spotřebitelé oceňují nejvíce. A bez vás, příznivců rostlinné kuchyně, bychom to nezjistili. Máme za sebou napínavý měsíc na jehož konci…
Známe vítěze!
Podle OpenPR dosáhne do roku 2027 trh s rostlinnou zmrzlinou hodnoty 2,45 miliardy dolarů a my nejsme překvapení. Vždyť jen v poslední dekádě vzrostl zájem o rostlinnou kuchyni o 300 %, jak uvádí report společnosti Technavio a zmrzlina nachází své věrné fanoušky napříč generacemi. Ale teď už k věci. Šuškání o tom, co se chystá, začalo na konci léta 2018. A v říjnu se spustila lavina. Vegan Magnum v ČR se stalo absolutním hitem a hlavním důvodem našich návštěv Hypermarketů Albert. Není divu, že se právě zmrzlina Vegan Magnum umístila na první příčce hlasování o rostlinný produkt roku 2018. Dvě příchutě a skvělá dostupnost – Vegan Magnum si získalo 24,65 % z vás a my se nedivíme! Gratulujeme společnosti Unilever a děkujeme za to, že reaguje na zvyšující se poptávku po rostlinných produktech!
Perfektní rostlinný jogurt? PlantOn. Tečka. Novinku polské společnosti Jogurty Magda na český trh poprvé přivezl Lidl ČR. Několik příchutí, skvělá dostupnost a dobrá cena – jogurty PlantOn v anketě získali 23,33 % a my máme radost! V polovině roku 2018 publikovala společnost Nielsen studii ve které uvádí, že spotřeba rostlinných jogurtů v USA stoupla meziročně o 55 %. Poptávku po rostlinných verzích mléčných produktů můžeme sledovat i v České republice a PlantOn konkurenci nasadil vysokou laťku. Jsme zvědaví co dalšího trh s rostlinnými jogurty přinese!
Otázku “kde bereme protein” v minulém roce s konečnou platností zodpověděla rostlinná pomazánka Tudlee protein. Na trh přišla rovnou ve dvou variantách – čočková s kari kořením a fazolová s rajčaty. K dostání je skoro v každém supermarketu, je vyrobená na Šumavě, bohatá na rostlinný protein a neobsahuje žádné konzervanty a barviva. Skvělá práce! Pomazánka v hlasování získala krásných 12,50 % a my se těšíme na další novinky od Tudlee.
Na čtvrtém a pátém místě se umístila snídaňová dvojice – Rama rostlinná bez palmového oleje (10,83 %) a Violife Original (6,75 %). S 6,12 % se na šesté příčce umístila proteinová tyčinka od slovenské firmy Tekmar a hned za ní s 5,84 % zeleninová pizza z Globusu. Super kaše od EMCO si získala 4,43 % z Vás a No Bull burger z Icelandu a rostlinné nápoje AdeZ obdrželi 4,08 % a 1,48 % hlasů.
Svět ví, víc než kdy dřív, že rostlinná kuchyně je na vzestupu. Jako hlavní gastronomický trend roku 2019 rostlinnou kuchyni označil Forbes, The Economist, studie Foodcast 2019 společnosti Uber Eats, ale i lokální média jako Spirit Magazín.
V minulém roce jsme na českém trhu přivítali spoustu nových rostlinných produktů a v Rostlinně jsme se rozhodli ukázat výrobcům, že jejich kroky oceňujeme. Ve spolupráci s Českou veganskou společností jsme nominovali celkem deset nejatraktivnějších novinek. Výběr nebyl vůbec jednoduchý a proto jsme se rozhodli do ankety zařadit pouze produkty, které jsou běžně dostupné v supermarketech a na český trh přišly v minulém roce a ne dříve. Zároveň jsme nominovali pouze výrobky od firem, které se nevěnují výhradně produkci rostlinných jídel.
Ještě jednou gratulujeme všem nominovaným produktům a těšíme se, co přinese rok 2019!
Chcete vědět, co dalšího chystáme?