Nabídka zeleninových pomazánek je už samozřejmostí ve všech obchodech.
Mám ve svém okolí alespoň jednoho člověka, který dává přednost rostlinné kuchyni.
Počet lidí s intolerancí nebo dokonce alergií na laktózu narůstá a ti jistě ocení nabídku rostlinných produktů jako alternativu.
Jáhly, červená čočka, chřest nebo ovesné vločky? Rostlinná kuchyně znamená tisíce možností!
Ochrana osobních údajů je pro nás prioritou. Více informací, jak zacházíme
s vašimi daty, najdete v tomto dokumentu.
Ochrana osobních údajů je pro nás prioritou. Více informací, jak zacházíme
s vašimi daty, najdete v tomto dokumentu.
Spuštění ankety o nejoblíbenější rostlinný produkt 2019 padlo na stejné datum jako vyhlášení celostátní karantény. To jsme tedy opravdu neplánovali. Ale všechno zlé je pro něco dobré, no ne? V karanténě vznikl ideální čas naklikat všechny nominované produkty do košíků v internetových obchodech a vyzkoušet je. A po měsíci hlasování, napětí a sázek je to tu…
Známe vítěze!
A musíme říct, že si šel po celou dobu hlasování tvrdě za svým. Do vedení se dostal hned na začátku a první místo už neopustil. Jestli stále vůbec netušíte, tak už dál nebudeme napínat, kdo je tímto neohroženým šampionem. Je to veganské mleté Next Level Hack, které na podzim představil Lidl. Zájem o novinku byl tak obrovský, že po zařazení do sortimentu bylo okamžitě vyprodáno. Proč je tak oblíbené? Protože má širokou možnost využití – je libo karbanátky? Lasagne? Nebo snad boloňskou omáčku na špagety? Fantazii se opravdu meze nekladou, tak hurá na nákup! Gratulace Lidlu a těšíme se, jaké novinky představí v roce 2020.
Nutno dodat, že vítězství rostlinného masa pro nás není žádným překvapením. Vždyť podle kvalifikovaných odhadů poroste trh s rostlinnými náhražkami masa každý rok v následujících 5 letech průměrně o 14 %, až v roce 2025 dosáhne hodnoty 40,6 miliard dolarů. Tomu plně odpovídá situace na pultech supermarketů, v minulém roce se na nich objevovalo jedno rostlinné maso za druhým.
Stříbrnou medaili v hlasování o rostlinný produkt roku 2019 získává Creme VEGA od Dr. Oetkera. Že na trhu není pořádná rostlinná zakysaná smetana? Ale je! Na lov vyrazte do řetězce Tesco a posuňte své rostlinné pečení ještě trochu dál. A co teprve, až přijde podzim a čas na boršč! No, těšíme se, kolik radosti nám Creme VEGA a Dr. Oetker dál přinesou. Do výroby rostlinných produktů se totiž firma pustila s velkou vervou. Už jste si v obchodech všimli žitného kvásku nebo rostlinné želatiny s označením V-label? Jsme zvědaví, co bude následovat!
Hledáte perfektní rostlinné mléko? Našli jsme ho! Lískooříškové Nemléko! Po mandlovém a makovém si Nemléko získalo srdce nejen milovníků rostlinné kuchyně další novinkou. Co mladá česká firma dále chystá? Uvidíme příští rok v nominacích Nemléčnou zmrzlinu, která nedávno přišla na trh, anebo snad další nemléčný nápoj? Necháme se překvapit!
Podle společnosti Nielsen Češi loni nakoupili rostlinná mléka za 314 milionů korun, což je meziroční nárůst o 17 %. A tak není divu, že právě rostlinné alternativy mléčných produktů obsadily druhou a třetí příčku ankety. Máme radost!
Čtvrtou příčku s 9,31 % nakonec obsadila zmrzlina Ben & Jerry’s, která během hlasování dlouhou dobu cílila na bronzovou medaili. I když nakonec na stupně vítězů nedosáhla, v našich srdcích a mrazácích má své pevné místo. Následuje čtveřice z každého nákupního seznamu na pořádnou grilovačku – Veggie nudličky (6,61 %), Beyond Burger (6,44 %), Hellman’s Vegan Mayo (6,15 %) a Incredible Burger (6 %) v tomto pořadí obsadily páté až osmé místo. Jak ale vyplývá z infografiky, byl to souboj tělo na tělo. Dále se umístila trojice, která nesmí chybět nikde, kde se jí pečivo – Pařížský salát od Sinea Foods získal 4,61 %, Flora 4,22 % a Rizz rýS od firmy Kytky k sežrání 3,98 %. Poslední čtyři příčky byly obsazeny následovně – Alpro zmrzlina, Kef*r od firmy Soyka, No Cheese Pizza z Icelandu a Knorr Vego Chilli sin carne.
Celých 69 % Čechů zaznamenalo, že nabídka rostlinných produktů v obchodech roste. A naše anketa to jen potvrzuje. Oproti loňskému ročníku, kdy jsme nominovali 10 novinek, jsme letos počet produktů v anketě museli zvednout na 15. Rozhodnout se, kdo do hlasování patří a kdo ne, bylo už příliš těžké.
Letos jsme se tedy rozhodli ukázat výrobcům rovnou patnácti rostlinných produktů, že jejich kroky oceňujeme. Rostlinná kuchyně je na vzestupu a řady jejích příznivců se stále rozšiřují. Ve společnosti narůstá podíl flexitariánů a 10 % mladých Čechů preferuje výhradně bezmasou kuchyni. Jíst rostlinně už dávno neznamená jen tofu a salát. Na trhu je vše, na co si člověk vzpomene. Tak hurá do objevování rostlinného světa.
Ještě jednou gratulujeme všem nominovaným produktům a těšíme se, co přinese rok 2020!
Chcete vědět, co dalšího chystáme?