Souhlasíte?

01 / 06

Rostlinné mléko už je k dostání skoro v každé kavárně.

Přeskočit

Souhlasíte?

02 / 06

Nabídka zeleninových pomazánek je už samozřejmostí ve všech obchodech.

Přeskočit

Souhlasíte?

03 / 06

Mám ve svém okolí alespoň jednoho člověka, který dává přednost rostlinné kuchyni.

Přeskočit

Souhlasíte?

04 / 06

Počet lidí s intolerancí nebo dokonce alergií na laktózu narůstá a ti jistě ocení nabídku rostlinných produktů jako alternativu.

Přeskočit

Souhlasíte?

05 / 06

Znám restauraci, kde podávají skvělé rostlinné jídlo.

Přeskočit

Souhlasíte?

06 / 06

Jáhly, červená čočka, chřest nebo ovesné vločky? Rostlinná kuchyně znamená tisíce možností!

Přeskočit

Rostlinný produkt roku 2020

Rostlinný trh neustále roste. Za poslední 2 roky v Evropě dokonce o 49 %. Ne, nepřepsali jsme se. Rostoucí zájem o rostlinnou kuchyni jde ruku v ruce s rozšiřováním nabídky. Ta ohromná spousta nových produktů, která do regálů českých obchodů přibyla v roce 2020, nás neskutečně těší. Když jsme se Vás v prosinci na sociálních sítích ptali, které novinky chcete vidět v nominacích na Rostlinný produkt roku 2020, nestačili jsme se divit počtu vašich tipů. Měsíční hlasování je u konce. Do ankety se zapojilo 8 500 hlasujících… a už nezbývá než odpovědět…

Kdo vyhrál třetí ročník?

Spojení inovace a trendu. ManaBurger! Po legendárním nutričně kompletním drinku Mana přišla s tím, co rostlinný trh celosvětově žene kupředu a o čem se nejvíc mluví – s burgerem. A ne ledajakým. Klíčová slova – protein a nutriční vyváženost provází po drincích i jejich novinku roku 2020. Velkolepé uvedení na trh předcházelo velkolepé oblíbenosti a to právem! Mano – skvělá práce, těšíme se, co bude dál a sr-deč-ně gratulujeme k vítězství!

Hodí se na pracovní oběd, štědrovečerní večeři i na výlet. Co je to? Rostlinné řízečky z Lidlu! Gratulujeme ke stříbrné medaili! Stejně jako v minulém ročníku hlasování, kde vyhrálo Next Level Hack mleté z Lidlu, oceňujeme cenovou dostupnost, široké využití a bombastickou chuť. Smekáme a těšíme se na další novinky!

Že oblíbenost rostlinných alternativ masa roste ukazuje i nedávný průzkum společnosti Nielsen pro mezinárodní organizaci ProVeg. Kategorie rostlinných alternativ masa v Evropě za poslední dva roky vzrostla o 68 % a v sousedním Německu dokonce o 76 %.

Bronzovou medaili obhájila kombinace tří food trendů v jednom produktu. Fermentace, kokos jako hlavní ingredience a čistě rostlinné složení. Ano, řeč je o jogurtu Alpro Absolutely Coconut. Najdete ho skoro v každém supermarketu a na výběr je ze tří příchutí – ananas, malina anebo klasika – bílý. Už jste ochutnali?

Na podzimní konferenci Plant-Powered Perspectives uvedla v příspěvku agentury Nielsen Andrea Vozníková, že „Rostlinné jogurty v porovnání prodejů z loňského roku a roku 2012 vzrostly o 900 %.“ Alpro jogurtu na třetím místě ankety se tedy nedivíme, srdečně gratulujeme a máme radost, že rostlinné alternativy mléčných jogurtů zažívají rapidní nárůst obliby.

Jak si vedly ostatní nominované produkty?

Čtvrtou příčku se ziskem 9,4 % hlasů obsadila Boloňská omáčka Lunter. Boj o 3. místo byl vyrovnaný do samého závěru a omáčka nakonec získala pouze o 10 hlasů méně než jogurt Alpro. Těsné! Není divu, že se tahle hotovka umístila vysoko. Andrea Vozníková z agentury Nielsen na naší konferenci totiž mluvila o tom, že rostlinná hotová jídla čeká obrovský boom. Tak tady ho máme!

Páté a šesté místo obsadily tradiční potravinářské značky, které už také naskakují na rostlinný trend. Konečně tu tak máme veganské želé bonbony JOJO Veggie, které v regálu mezi JOJO bonbony už z dálky poznáte podle V-labelu na obalu. Se ziskem 6,9 % hlasů porazily o pouhých 7 kliknutí ovesný jogurt Green Day Oat od Olmy. Ten najdete prakticky ve všech supermarketech a vyzkoušet můžete celou řadu příchutí. S chutí do toho!

Sedmé a osmé místo patří zase alternativám masa. Nyní je možné zavzpomínat na dětství zcela rostlinně, protože značka Vivera přišla na trh s Veganskými rybími prsty, které jsou k sehnání v Tescu. Pod touto značkou naleznete v regálech Tesca daleko víc rostlinných výrobků. Tak hledejte! Pouze o 5 hlasů za rybími prsty zaostála a na 8. místě se umístila Garden Gourmet Sensational klobása, která rozšířila už tak silný arzenál výrobků na grilování této oblíbené značky.

Deváté místo patří nápoji Harvest Moon, který vyniká snoubením kokosu, rýže a kešu. K sehnání v Albertu. A nominovanou top desítku uzavírá se ziskem rovných 200 hlasů 100% bezmasé mleté od výrobce klasických uzenin z Příbrami, který tuto novinku dodává exkluzivně do Penny Marketu.

Z 10 nominovaných produktů hned 5 patří do kategorie alternativ masa – je tedy vidět, že o tyto produkty je skutečně obří zájem.

Podle posledního průzkumu agentury IPSOS z jara 2020 zaznamenalo rozšiřující se nabídku rostlinných produktů v obchodech 68 % Čechů. Úkolem Rostlinně je mimo jiné tuto nabídku monitorovat a přinášet Vám zprávy o tom nejlepším, co rostlinného je na regálech českých obchodů k dostání. Jednou ročně je pak našim společným úkolem vybrat produkt, který se těší největší oblibě. Dohromady tak ukazujeme výrobcům, že jejich cestu rostlinným směrem oceňujeme a vyzýváme je k vývoji dalších novinek s označením “vegan”.

Protože budoucnost je rostlinná!

Všem nominovaným produktům a jejich výrobcům patří naše srdečná gratulace!
Těšíme se, co pro nás přichystáte v roce 2021!

 

 

Chcete vědět, co dalšího chystáme?

Přidejte si nás na Facebooku & Instagramu.

Další články